Rollen

Plaats reactie
ezechiel
Site Admin
Berichten: 133
Lid geworden op: 20-11-2018 21:47

Rollen

Bericht door ezechiel » 17-12-2018 07:58

Goede rollen:
Beschermengel
Eigenschappen:
De beschermengel kan elke nacht iemand beschermen tegen de weerwolven.
Indien de weerwolven zijn beschermeling aanduiden als lunch-slachtoffer zal er die nacht geen lunch zijn.
Indien de sjamaan zijn beschermeling opvraagt zal zijn visioen mislukken.
Beperkingen:
De beschermengel kan een speler maximum drie maal beschermen.
De beschermengel beschermt enkel tegen de lunch en de sjamaan.
De beschermengel beschermt niet tegen de conversie van de Lone Wolf
Tijd van de actie:
Nacht.

Beul
Eigenschappen:
De beul kan één maal een zelfgekozen speler vermoorden. Dit doet hij overdag, iedereen kan dus zien dat hij de beul is.
Beperkingen:
Als de beul probeert de ijzeren hein te vermoorden zal dit mislukken en zal de beul zelf sterven.
De beul mag zelf in het speltopic de moord schrijven, maar het wordt om bovenstaande reden geapprecieerd dat dit stukje een open einde krijgt.
Het wordt ook op prijs gesteld als de beul de spelleider via een persoonlijk bericht (PM) waarschuwt voor zijn actie opdat deze er zo snel mogelijk op kan reageren.
Tijd van de actie:
De dag.

Burger
Eigenschappen:
Dit is een normale bewoner. Hij heeft geen speciale krachten.

Dorpsgek
Eigenschappen:
De dorpsgek kan tijdens de eerste nacht de rollen van drie spelers vragen aan de spelleider. De rollen worden hem dan verteld in willekeurige volgorde.
Beperkingen:
De dorpsgek ziet de weerhamster als gewone burger.
De dorpsgek ziet geen extra rollen.
Tijd van de actie:
De nacht.

Jager
Eigenschappen:
Deze speler kan zijn speciale kracht pas gebruiken bij zijn dood. Wanneer hij sterft kan hij een zelfgekozen speler mee het graf innemen.
De jager moet op voorhand doorgeven wie hij wil vermoorden. Dit om te voorkomen dat hij na zijn dood nog aan informatie komt. De jager kan wel op elk moment voor zijn dood nog zijn keuze veranderen.
(De jager mag zelf dit stukje schrijven of het overlaten aan de spelleider. Hij is echter dood en mag in dit stukje geen informatie meer vrijgeven.)
Tijd van de actie:
Het moment van zijn dood.

Ooggetuige
Eigenschappen:
De ooggetuige kan een zelfgekozen nacht een weerwolf betrappen tijdens een moord. Hij herkent dan de weerwolf en kan dus één speler met zekerheid aanduiden als weerwolf.
Ook als het slachtoffer opnieuw tot leven gewekt wordt door heks of grafdelver ziet de ooggetuige de moord.
Beperkingen:
De ooggetuige krijgt enkel te horen: 'persoon A was één van de weerwolven die de moord pleegden.' Hij krijgt dus niet de specifieke rol van persoon A te horen.
Indien de verhullende wolf de moord afschermt kan de ooggetuige niet zien wie de wolf is. Hij kan ook niet opnieuw proberen.
Indien er geen dode valt (door bvb de beschermengel) kan de ooggetuige een andere nacht opnieuw proberen.
Indien de weerwolven geen dode opgeven kan de ooggetuige niet opnieuw proberen.
De ooggetuige ziet random één van de weerwolven. Dus niet per se de wolf die het slachtoffer in het wolvenboard heeft opgegeven.
Tijd van de actie:
De nacht.

Priester
Eigenschappen:
De priester bezit een klein flesje heiligwater. Hij kan dit flesje uitgieten over een zelfgekozen speler. Als deze speler een weerwolf of de heks is zal deze speler doodgaan, anders gebeurt er niets. Dit doet hij overdag, en dus kan iedereen zien dat hij de priester is.
Beperkingen:
Het flesje heiligwater werkt enkel op de heks en weerwolven en niet op andere slechte personages/hulpjes.
Het flesje heiligwater werkt niet op een geconverteerd zandmannetje.
Het flesje heiligwater werkt niet op de ketter.
De priester mag zelf in het speltopic de moord schrijven, maar het word om bovenstaande redenen geapprecieerd dat dit stukje een open einde krijgt.
Het wordt ook op prijs gesteld als de priester de spelleider via pm waarschuwt voor zijn actie opdat deze er zo snel mogelijk op kan reageren.
Tijd van de actie:
De dag.

Ziener
Eigenschappen:
De ziener kan elke dag aan de spelleider doorgeven van welke speler hij een visioen wil hebben, in dit visioen ziet hij dan de rol van die speler.
Beperkingen:
De ziener ziet geen extra rollen.
Tijd van de actie:
De nacht.

De Cipier
Eigenschappen:
Mag elke nacht één speler opsluiten in een gevangeniscel. Die speler is veilig tegen alle nachtacties, maar kan ook zijn eigen kracht niet gebruiken. De opgesloten speler kreeg te horen dat hij die nacht opgesloten werd door de ciper.
Beperkingen:
De cipier kan zichzelf niet vastzetten.
Tijd van de actie:
De nacht

De Heks
Eigenschappen:
De heks heeft twee drankjes: een levenselixer en een dodelijk gif. Zij kan elke nacht kiezen om één drankje te gebruiken, beide drankjes gebruiken of niets doen. Met het levenselixer kan ze iemand die gedood is door de weerwolven terug tot leven brengen. Met het dodelijk vergif kan ze boven op de dode van de weerwolven nog een slachtoffer maken.
Beperkingen:
De heks kan het levenselixir niet op zichzelf gebruiken.
Tijd van de actie:
De nacht

Slechte rollen - Weerwolven
Deze groep is de tegenhanger van de goeden. Zij hebben een eigen board waar ze onderling kunnen overleggen.
Overdag doen zij zich voor als goede spelers en stemmen mee op wie er gelynched moet worden. 's Nachts duiden zij één persoon aan die vermoord moet worden.

Ketter
Eigenschappen:
De ketter is een weerwolf en heeft net als de priester een flesje heiligwater. Dit heiligwater is echter nep, en het zal niet werken, niet op weerwolven en niet op de heks. De ketter gebruikt zijn heiligwater overdag zodat iedereen het kan zien. De spelers weten dan niet of hij de ketter of de priester is.
Ook overleeft de ketter het heiligwater van de priester.
Beperkingen:
De ketter kan maar éénmalig zijn heiligwater gebruiken.
De ketter mag zelf in het speltopic de actie schrijven.
Het wordt ook op prijs gesteld als de ketter de spelleider via pm waarschuwt voor zijn actie opdat deze er zo snel mogelijk op kan reageren.
Tijd van de actie:
De dag.

Leugenwolf
Eigenschappen:
De leugenwolf is een weerwolf die zijn stem tot driemaal toe via PM aan de spelleider kan veranderen.
Deze verandering van stem is dan natuurlijk niet zichtbaar voor de andere spelers.
Beperkingen:
De leugenwolf kan per spel maximum drie maal van stem veranderen.
Tijd van de actie:
De dag.

Bommenwolf
Eigenschappen:
De Bommenwolf kan een bom bij de stembus leggen. De laatste die gestemd heeft (en al wie die dag niet gestemd heeft) gaat eraan.
Beperkingen:
De bommenwolf dient 24u op voorhand zijn actie aan de spelleider aan te geven. Dat is dus voor het einde van de vorige lynch.

Sjamaan
Eigenschappen:
De sjamaan kan net als de ziener elke nacht een visioen krijgen van een zelfgekozen speler en zo diens rol te weten komen.
Beperkingen:
De sjamaan heeft geen toegang tot het weerwolvenboard en kent de weerwolven dus niet.
De sjamaan ziet de weerhamster als gewone burger.
De sjamaan ziet geen extra rollen.
Tijd van de actie:
De nacht.

Verhullende wolf
Eigenschappen:
De verhuller kan éénmalig de rollen van gestorven personages (komende dag óf nacht) verhullen, ze worden dan niet bekend gemaakt in het infotopic en blijven de rest van het spel onbekend.
Beperkingen:
Hij kan dit slechts éénmalig doen.
Hij doet zijn actie 's nachts, wanneer hij dus de rollen van overdag gestorven personages verhult, zijn dat dus niet de rollen van de dag waarop hij de pm stuurde naar de spelleider, maar de rollen van de dag na de eerstvolgende nacht.
Hij kan enkel de rollen verhullen van de dag óf de nacht, maar niet beide.
Tijd van de actie:
De nacht.

Weerwolf
Eigenschappen:
De weerwolf is de equivalent van de gewone dorpsbewoner voor de slechten. Hij heeft geen extra krachten.

Welp
Eigenschappen:
De welp is een wolf in wording. Bij aanvang van het spel is hij nog klein en weet niet wie de andere wolven zijn.
Omdat de welp nog onvolgroeid is kan hij niemand vermoorden tenzij hij diens zwakke plek weet. Dit wil zeggen dat als de welp de rol van een speler kent, hij deze kan vermoorden. De welp kan ook slechtjes vermoorden (indien hij bvb gekoppeld is).
Tijdens de eerste 3 nachten kan de welp dit 2 keer doen.
In de vierde nacht zal de welp uitgroeien tot een volwassen weerwolf en krijgt hij toegang tot het weerwolvenboard.
Wanneer de weerwolven de welp aanduiden als slachtoffer in de vierde nacht zal hij niet vermoord worden (in eerdere nachten wel).
Beperkingen:
De beul, priester en ketter kunnen niet vermoord worden door de welp na dat ze hun actie hebben gebruikt. (als de pm van de welp verstuurd was voor de actie gepost was zal de welp-moord alsnog doorgaan)
Voor nacht 4 gaat hij niet dood door priesterwater.
Wanneer de welp iemand vermoordt moet hij de spelleider pm'en en de rol van dit personage doorgeven. Wanneer de rol fout is zal de moord mislukken (dit telt als 1 van de 3) en krijgt het slachtoffer te weten dat de welp hem probeerde te vermoorden (hij krijgt niet te horen wie de welp is).
Tijd van de actie:
De nacht.

Wolf in schaapskleren
Eigenschappen:
De wolf in schaapskleren is een volwaardige weerwolf, hij wordt echter gezien als burger in de visioenen van de ziener of dorpsgek.
Beperkingen:
geen
Tijd van de actie:
geen

Preutelekker
Eigenschappen:
Deze wolf verkleedt zich als het schoothondje van de burgemeester. 2 keer tijdens het spel kan hij de functie van preutelekker letterlijk nemen en zal hij de aandacht van de burgemeester afleiden. De stemmen van de burgemeester tellen die dag niet mee. Deze actie wordt niet bekend gemaakt en wordt aan de host gestuurd via PM.
Beperkingen:
2 maal tijdens het spel
Tijd van de actie:
Dag

Plaats reactie